Wednesday, August 20, 2008

Tersirat disebalik sumpah Saiful.


Okeh..aku amat2 berdebar-debar,dua tiga hari ni kepala aku ligat je nak buat research pasal Sumpah oleh Saiful Bukhari.Jadi,sebab dah ada orang kecoh2 pasal orang yang temankan dia menyumpah-nyumpah tu,ini hasil research aku.

Kalau anda tengok gambar di atas,ada dinyatakan Saiful ditemani oleh bapanya dan juga Imam Masjid Wilayah,Ramlang Porigi.Ok la tu,cukup la tu,saksi yang ada pun dah kukuh dah tu.(gambar dari Utusan Malaysia)

Tapi membaca pasal siapa yang hadir tu membuatkan aku nak tau jugak,siapa saksi2 yang ada tu.Sebab:

1) Kes ni kes yang sangat besar,seorang lelaki bersumpah yang dia telah diliwat lelaki lain

2) Untuk kes yang mempunyai magnitud sebesar ni,ia dilakukan secara tiba-tiba dan tanpa pemberitahuan kepada umum.

3) Orang yang paling layak mengadili muhalabah Saiful ni mestilah seorang yang boleh dipercayai dan juga sangat-sangat dihormati.Mesti orang yang dipilih adalah paling cikai pun IMAM BESAR MASJID

Dan apa yang aku dapat?
Ramlang Porigi?Imam Masjid Wilayah?Hahahahaha.

Dia bukannya Imam Besar pun.Dia seorang Pembantu Hal Ehwal Islam.Aku bukan nak menidakkan kebolehan dan ilmu Encik Ramlang kita ni tapi untuk kes yang sebegini besar,takkanlah seorang Pembantu Hal Ehwal Islam dihantar untuk menjadi saksi.

Jadi,hanya ada 2 orang saksi.Satu,bapa Saiful.Satu lagi, Pembantu Hal Ehwal Islam Masjid Wilayah. Dia Juga adalah merupakan ahli UMNO Caw Sri Machang Bkt Mertajam PPauh (No ahli: 03405843)Yang paling menghairankan aku,bila aku bukak website Masjid Wilayah,website tu kosong.Takde apa.Hanya ada skrin putih.Adakah sebab takut rahsia terbongkar?(tapi dah terlambat pun)

Paling best,pegang Al-Quran pakai tangan kiri.Skrip sumpah pegang tangan kanan.Mana satu lagi suci adik oi?Untuk sebarang pertanyaan atau kemusykilan boleh call 03 62018780 ext.158 dan boleh bercakap terus dengan Encik Ramlang Porigi.

No comments: